Notikumu kalendārs - Marts, 2024

Kampaņa "Fiktīvas laulības - slazds!"

    

Lai informētu un brīdinātu par fiktīvo laulību, kas ir viens no cilvēktirdzniecības veidiem, iespējamajiem riskiem: NVO „Patvērums „Drošā māja””, kas no 2007. gada realizē sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniegšanu valsts finansējuma ietvaros, no 2011. gada 19. janvāra uzsāka informatīvās kampaņas „Fiktīvas laulības – slazds!” īstenošanu.

Kampaņas mērķis: Ar atbalstītāju un mediju starpniecību informēt sabiedrību par riskiem slēdzot fiktīvas laulības ar trešo valstu pilsoņiem par vai bez atlīdzības.

Kampaņas uzdevums: Organizēt aktivitātes ar mērķi informēt par fiktīvo laulību riskiem. Veikt anketēšanu par sabiedrības informētības līmeni attiecībā uz fiktīvo laulību riskiem.

Fotogalerija

Kampaņas rezultāti: Aptaujā, kura notika no 19.01. līdz 12.02. piedalījās 1055 respondenti secināts: 969 no aptaujātajiem bija informēti, kas ir fiktīvas laulības (no tiem 605 sievietes, 364 vīrieši). 627 respondenti uzskata, ka fiktīvas laulības ir problēma – tai skaitā 418 sievietes, 209 vīrieši. 188 jeb 25,5 % no aptaujātajiem nezin, vai uzskata, ka risku nav. Biedrības speciālisti vēlas pievērst uzmanību šādam paradoksam - vecuma grupa, kas visvairāk ir bijusi informēta par fiktīvo laulību riskiem 19-35 gadi. Pēc „Patvērums „Drošā māja”” statistikas – tieši šajā mērķa grupā neskatoties uz to, ka tā zina par fiktīvo laulību riskiem, visbiežāk ir šiem riskiem pakļauta. Sadalījumā pēc dzīves vietas aptaujāto vidū 77 % ir pilsētnieki, ~10% dzīvo laukos, ~13% dzīvo ārzemēs.

Kampaņas laikā ar biedrības mājaslapā www.patverums-dm.lvizvietoto informāciju par fiktīvo laulību riskiem, t.sk. vervēšanas tehnikas, speciālistu padomi, stāsti no cietušajām meitenēm, ik dienu vidēji ir iepazinušies 183 interesenti, kopā informācija lasīta 4 579 reizes. Visbiežāk mājas lapa apmeklēta no Latvijas – 3 605 gadījumos, tad seko Īrija – 212 reizes, Lielbritānija – 204, Krievija – 139, Zviedrija – 74, ASV – 39, Vācija – 36 reizes. Ar informāciju par kampaņu interesenti ir iepazinušies arī no tādām valstīm kā Ķīna, Kenija, Kolumbija, Jaunzēlande, Vjetnama, Indija, Čīle, Filipīnas un citām.

Informatīvās kampaņas „Fiktīvas laulības – slazds!” atbalstītāju vidū bija tādi uzņēmumi kā Philip Morris Latvia, Tallink Hotel Riga, AS Rīgas Starptautiskā autoosta, VAS Latvijas Dzelzceļš, t/c ORIGO, VAS Starptautiskā lidosta „Rīga”, AS Rīgas Pasažieru osta.

Informatīvie atbalstītāji: http://www.tvnet.lv, http://www.rus.tvnet.lv, http://www.apollo.lv, , http://www.mammamuntetiem.lv, http://www.baltic-ireland.ie, http://www.diena.lv.

Uzņēmēji un privātpersonas: Jana Šmite (Ziedi), Eva Galeja (Foto), Dace Brauķe (Frizūras), Ivonna Krastiņa, Inese Caune (Frizūras), Līga Zoža (Frizūras), Arina Šabanova (Foto), Alīna Beitane (Make-up), Ilze Indrika (Frizūras).

Vairāk informācijas: http://patverums-dm.lv/lv/cilveku-tirdznieciba

Valsts informatīvais resurss par cilvēktirdzniecības mazināšanas tēmu un aktualitātēm Latvijā